Blog

8 důvodů, proč mít pokladní systém, i když je povinnost EET zrušena

Spuštění EET (elektronického evidování tržeb) v roce 2016 bylo pro majitele restaurací mimo jiné i motivací k zavedení spolehlivého pokladního systému. Od začátku letošního roku, je ale povinnost evidovat tržby prostřednictví EET zrušena a majitelé restaurací stojí před otázkou, co s pokladním systémem? Pokud je to i váš případ, máme pro vás hned 8 důvodů, proč byste pokladní systém rušit neměli.

Přehlednost a efektivita

Pokladní systém vám umožní evidovat a sledovat transakce i platby nebo plánovat výdaje s příjmy. Díky tomu máte o všem přehled, a tím pádem i  méně starostí s vedením podniku. 

Napojení na sklad 

Proč je dobré mít propojený pokladní systém se skladovými zásobami? Třeba proto, aby vám přes týden nedošly suroviny na nejprodávanější položku z menu a zároveň jiné neprocházely ve skladu. Pokladní systém vám pomáhá plánovat nákupy, a tím minimalizovat plýtvání potravinami. Navíc pokud máte více skladů, v pokladním systému najdete všechny informace přehledně na jednom místě

Bezpečnost 

Díky bezpečnostním funkcím pokladní systémy chrání váš podnik před neoprávněným zásahem do peněz a účtů, krádežemi nebo únikem dat. 

Spokojení zákazníci bez čekání

Pokud k vám zákazník přijde na kávu s sebou nebo meníčko, očekává, že i rychle zaplatí. Nechce na placení čekat déle než na svou objednávku. Díky pokladnímu systému máte jistotu, že platba proběhne hladce a pohodlně pro obě strany. A to je pro zákazníky velkou motivací vás navštívit znovu. 

Účetnictví, které vás nechá klidně spát

Vedení účetnictví je pro vás noční můra? Pokladní systém vám ulehčí práci s daňovým přiznáním nebo vedením účetních záznamů. Získáte tak nejen přehled, ale i klidný spánek. A to se vyplatí.

Hotově nebo kartou? 

Díky pokladnímu systému nezáleží na tom, zda budou vaši zákazníci platit v korunách nebo bezkontaktně, protože oba způsoby platby snadno a bez problémů přijmete. Navíc platba kartou je v dnešní době, kdy si lidé odvykli nosit u sebe hotovost, pro řadu zákazníků první volbou a pro vás by měla být samozřejmostí. 

Zákaznický servis na prvním místě

Mít přehled o tom, kdo si co objednal a které stoly je potřeba ještě obsloužit, je základ kvalitního zákaznického servisu. Pomoci vám v tom může například grafická mapa stolů, která je součástí řady pokladních systémů. Navíc pokud jde o spokojenost zákazníků, jistě oceníte i možnost snadno rozdělit účet mezi hosty rovnou v systému bez zbytečného sčítání někde bokem na papír.  

Multifunkční pomocník

Pokladní systémy se stále vyvíjejí a už dávno to není jen o tom, namarkovat objednávku a přijmout platbu. Dnešní pokladní systémy mimo to, co tu už zaznělo, umí naplánovat docházku nebo rozvoz, optimalizovat skladové zásoby, a to s ohledem na sezónnost. K tomu umožňují třídit zboží do skupin, zadávat akční ceny, vypočítají za vás DPH, podporují zákaznické karty, zobrazí vám nabídku včetně fotek, dokáží sledovat výrobní čísla zboží, pravidelně reportují nebo se mohou propojit s ostatními registračními pokladnami.

Jak vidíte, zrušení EET by rozhodně nemělo být důvodem k tomu, vzdát se i pokladního systému. Zbytečně byste přišli o spoustu vychytávek, které vám šetří čas i peníze. Myslete chytře. 

 

Mohlo by se vám libit